torsdag 24 juni 2010

Visa vid midsommartid

Det går en vind över vindens ängar, det fladdrar till i en tyllgardin... Så vackert, så vackert! Men verkligheten ser som vanligt lite annorlunda ut. Här går det storm över sjön, och en tyllgardin skulle utan vidare blåsa bort. Jag har fleece på mig ute, trots vindskydd. Jag önskar mig mössa och scooteroverall. Det är isvindar trots sol och 17 grader! Hoppet är det sista som överger en människa, så därför tror jag att vinden vänder och det blir en bättre och varmare dag i morgon...
Och då får alla som i dag visar sig i bikini och annat lättklätt ta fram sin fleece, medan jag sitter här i linne och shorts.


Här skulle det nu ha funnits en film som visar de vita gässen och suset i björkarna, men jag får inte till det. Så det får bli en stillbild.
P.S. - vi äter inne i dag D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar