söndag 22 augusti 2010

Åter hemma

Har fått lov att spara bloggandet tills vi kom hem av två anledningar - dels gick det så evinnerligt sakta att surfa där vi var, och dels har jag problem med att formatera text/bild här på Blogger när jag jobbar i Macen. Någon som kanske vet vad det senare problemet handlar om? Skit bakom spakarna?
Nåja, vi är hemma och har haft en otroligt vilsam helg, med mycket god mat och mycket sömn. Kanske behövdes efter första arbetsveckan, trots att den inte var alltför ansträngande... I går kväll var jag redo för sängen redan kl 8, men insåg att det inte var en god idé. Vi höll oss vakna till 21.30, men sen slocknade jag. Sov till 6.30 och slumrade sedan till och från i en timme! Bra utgångsläge för kommande arbetsvecka!

I går, lördag var vi till strutsfarmen i Gerdal. Där åt vi en suveränt god strutsfilé! Det regnade, men vi var i alla fall ute och gick för att titta på strutsar i olika storlekar. De yngsta var bara 5 dagar, betydligt mindre i storlek än de fullfuxna! Tyvärr fick jag inga foton på dem. Strutsar är nyfikna djur, och rör sig hela tiden. Alltså rätt svårfotograferade. De hade velat hacka på kameran så jag fick hela tiden parera. Och vyn var ju nedifrån och upp - deras halsar är ju jättelånga - som periskop!


Mona och Niklas Persson heter de som har farmen och som har utvecklat den mycket sedan vi var där senast. Mona är konstnärlig - tecknar, målar och skapar på olika vis.
Till och med på toaletten fanns den konstnärliga ådran...

Och här ett smycke, en tomte målat på strutsäggskal, som jag köpte förra gången vi var där. Själva hänget är 1,5x2,2 cm, så det handlar om miniatyrmålning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar