lördag 15 augusti 2009

Det kom blod...

Förra lördagen när jag skulle kliva på pallen för att gå in i husvagnen med en liter kallt vatten som jag just hämtat, så klev jag snett. Pallen vickade till, och jag med. Slog mig ordentligt mot kanten på dörröppningen. Men det kände jag inte först, fullt upptagen som jag var med att inte ramla. Och att inte spilla en droppe vatten. Det klarade sig, jag föll inte och spillde ca 3 matskedar vatten. Direkt efter att ha konstaterat det känner jag hur ont det gör, och ser att blodet rinner... Tvättar rent, och ser att det är glest mellan sårkanterna. Så jag fixar en kompress och nyper ihop det hela med plåster. Sedan har jag gått hela veckan med hudplåster, typ compeed. Det har varit ordentligt svullet och ont, men nu är det riktigt bra.
Sensmoralen är - kliv upp på pallen rakt framifrån! Och ha en välfylld första-hjälpen-väska!

När jag skulle fota såret upptäckte jag att mina fötter är prickiga! Det är helt enkelt foppatoffelsolbränna det handlar om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar