fredag 7 augusti 2009

Early morning

Varför skrev jag så där i förra inläggen - en ljudvall dämpar bra? Läge för en dementi nu! Jag ska inte klaga, jag har sovit många timmar och gott. Men har vaknat rätt ofta och hört. Så ni som är halvdöva och helt okänsliga för ljud när ni sover - detta är campingen för er! Ni som är normalhörande och sover tungt likaledes. Men ni som är känsliga, ni kommer att tycka att ni fått en gräddfil på motorvägen att sova på! Så där. Nu har jag rättfärdigat mig.

Lite annat att säga: duschar och toaletter bör nog snart få sig ett ansiktslyft. Det är slitet och även om det städas regelbundet så känns det lite ofräscht.
I infobladet man får när man checkar in, finns en karta över området. På den står att husvagnar & husbilar ska backas in. Självklart. Nejdå - det är det inte alls! När vi kom fick vi ett gott mottagande och uppmaningen att ställa oss var vi ville. Inte hur vi ville, som nog många tolkat det! För inte har många husbilar backat in, och inte står alla husvagnar med draget ut. Ingen campingvärd tycks kolla heller. Vi såg tre vagnar i går som följdes åt på turen, och de tyckte inte det räckte att stå bredvid varandra utan ville ha en egen liten gård. Så de ställde sig med första vagnen längst in, sidan ut. Den andra vagnen backade in (bra) och den tredje drogs in med draget inåt. Snyggt! Säkert trivsamt. Men vad skulle brandinspektionen säga?
Gnällspik - jag?

1 kommentar: