lördag 8 augusti 2009

Gnällspiken har duschat

Jag sa ju att toa/dusch-utrymmena bör få en renovering. Och de bör bli fler till antalet. Jag var uppe tidigt i morse för att duscha, och det var ändå kö. Det fanns två duschar för kvinnor, två för män. Ett servicehus med bara toa/dusch finns, och med samma antal duschar. Sen finns det dusch vid poolen, vet inte om det är fler där men betvivlar det. Alldeles för lite för campingen, som ju har rätt hög beläggning. Nu under högsäsong kostar ett dygn 215 kr med el. Dyrt med tanke på standarden.
Aldrig har jag sett söligare duschutrymme. Inget duschdraperi fanns, och det var blött precis överallt, även dörren! De som kom ut hade blöta kläder, så det gick alltså inte att hänga dom på krokarna... Jag hade bara morgonrock på mig, och den stuvade jag ner i kassen och hängde på krok. Så jag klarade den! Innan jag kom igång med att duscha, kände jag hur det stänkte ända upp till vaderna på mig från grannens dusch. Fräscht!
Sedan såg jag något som jag fortfarande undrar över vad det var. En elledning kan jag ju se att det är, och eltejp för att skydda något. Får det se ut så här?

Fuktigt överallt, ingen fläkt och bara ett litet fönster. Dörren öppen, med en sunkig matta som stopp. Vad är det för fel på en vanlig kil?
Här ser det ju i alla fall prydligt ut, i morse var mattan sandig och fuktig, låg i en tråkig hög. Nu har vi lämnat Rödviken, om och innan vi åker dit nästa gång ska jag ringa och fråga om de har gjort något åt servicehusen... Och glöm inte att rengöra lampgloberna, det är inte gjort de senaste åren...
Sa gnällspiken.

1 kommentar:

  1. Men fasiken. För den pengen ska det ju vara fräscha serviceutrymmen!
    *andra gnällspiken som inte ens varit där*
    ;-)

    SvaraRadera