lördag 4 juni 2011

Premiärtur 2011

Vi har åkt på första turen, som fick gå till Höga Kusten - Norrfällsviken. Här är lugnt och bra så här i början av säsongen, senare kan det bli ganska stökigt... Vi hade en härlig eftermiddag och kväll i går, med ljumma vindar och sol. I dag har vi sol, men vinden har vänt och man känner att vinden kommer från havet. Vi har ju skog som borde läa, och det gör den säkert. Man får vara glad att inte stå längst ute vid havet!
I dag ska vi gå ut och strosa lite; köpa rökt sik, fotografera. Jag har suttit ute och löst Melodikrysset, och nästan frusit ihjäl! Man måste röra på sig för att gilla läget. Vi ska också ta en biltur till närmaste butik som lär finnas i Mjällom. För hur noga jag än planerade, hur många och långa listor jag än gjorde, så nog hade jag glömt ett och annat! Varför glömmer man en osthyvel? Och en tesil? Ok, jag hade ju tepåsar med, och osten skar jag med kniv. Men det gick inte så bra! Det blir att göra en ny lista med glömda grejor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar