söndag 10 maj 2009

Inredning

Det är ju en väldigt genomtänkt och finurlig inredning av en husvagn, man rymmer otroligt mycket i den. Skiljer sig förstås åt från olika märken på vagnar, en del är fiffigare inredda än andra... Inga namn nämnda!
I vår Adria finns längst bak vid långbäddarna (kortväggen, s.a.s.) hyllor, och jag undrar hur konstruktören tänkte när han/hon bestämde sig för den lösningen. Ingenting (ja, en kam kanske...) kan finnas där under resans gång, utan man kan bara ha prylar där när man står stilla. De är på tok för grunda för en tidning, och även böcker måste man lägga på sidan för att de ska ligga kvar. Fast vagnen står stilla. Vore kul att höra om någon har löst användningen på något sätt, för jag kan själv inte komma på något bra! Så här ser det ut:




En annan inredningsdetalj i vagnen har jag också ondgjort mig över. I de två överskåpen ovanför spis och diskbänk där jag tycker att det passar att ha tallrikar och glas bl.a. finns bara botten - ingen hylla. Det innebär att massor med utrymme är outnyttjat! Och att man måste stapla innehållet för att rymma något. Bökigt när man vill ha en flat tallrik och det står djupa ovanpå, förutom glas/plastmuggar on top! Dessutom åker grejorna omkring vid färd och nöts mot varandra.
I det andra skåpet där vi har bröd och andra torrvaror saknar jag också en hylla.

Varför inte klämma dit en hylla i mitten på skåpet redan vid tillverkningen? Vi ska i alla fall göra det själva nu, med hjälp av en snäll granne som ska hjälpa till att få det rakt och precist!

2 kommentarer:

  1. Ja du. Precis som du säger. En del vagnar är mer "genomtänkta" än andra. Vi har en LMC och faktiskt så ger jag en eloge till dom för köksskåpen! Helt underbara med flera hyllor i varje skåp. Hyllor vid långbäddarna?? Finns inga :-(
    Jag håller med dej om att melodikrysset var svårt i lördags. Jag klarade det inte. Fast jag fick ju nybakade scones så det var ju lite plåster på såren ;-)
    Hoppas du får en bra vecka.

    SvaraRadera
  2. Jag undrar om inte många av konstruktörerna själva inte har husvagnutan bara ett ritblock där man kan rita in det som ser bra ut inte det som ÄR bra. Misstänker också att det är män (fördom) som aldrig lärt sig tänka praktiskt eftersom de har en mamma som gör allting....Ni verkar ha det fint, jag blir riktigt avundsjuk!
    /Annalena

    SvaraRadera