fredag 2 juli 2010

I had a dream...

Jag sover oftast väldigt gott i husvagnen, vi har skojat om att kalla den sovvagnen... Det händer att jag drömmer drömmar av det häftigare slaget, så där så jag hojtar och pratar. Maken gillar det inte, "vad ska grannarna tro"? Det är ju lövtunna väggar... Men vad kan jag göra åt det?
I natt drömde jag att jag var på en tillställning där också prinsessan Madeleine var, och hon var rätt snorkig emot alla som försökte prata med henne. Till slut fick jag nog, och tog tag i hennes ärm och sa att hon skulle bära sig åt som folk och svara hövligt när man pratade med henne. Hon drog undan armen, och jag ilsknade till och tog ett stadigt tag i henne. Det liksom knäppte till, och jag vaknade med tanken att nu gick armen ur led! Men såg att jag hade ett stadigt tag i gardinen i stället för i prinsessärmen! Tur för mig, och tur för Madeleine...
Nu måste jag ju säga, att jag inte alls tror att hon är på det där viset, hon är säkert både artig och trevlig. Det är bara jag som drömmer dumt...
Så här ser en kunglig ärm ut in my dreams:

1 kommentar:

  1. Haha, vad underbart med livliga drömmar! Vaknade själv en gång när min pojkvän satt och höll upp min fot i luften och skakade om den...Han försökte strypa någon president av något slag. :)

    SvaraRadera