torsdag 29 juli 2010

Renault - eller?

Vi väntar fortfarande på delarna till bilen, en pump till AC-kompressorn. Tydligen en väldigt sällsynt del, för vi har nu väntat sedan vi kom hem från Leksand! Mycket konstigt. Vi har tyvärr inte det tillägget i försäkringen heller, som gör att vi kan hyra en bil så länge. Så det är inte tal om "att ta bilen", inte någonstans... Jag cyklar och cyklar, och har rygga med inköpen. Ok för mig, men trist för maken som inte kan gå många meter i taget. En så konstig semester vi fick...

Och inte så konstigt kanske att vi tänker i banor som -"ska man verkligen fortsätta ha en Renault"? Från många håll kommer uppmaningen att -BYT! För börjar det krångla så fortsätter det, såna är dom, renaultbilarna... Vet inte vad vi ska tro. En sak i taget i alla fall, först få den fixad!

2 kommentarer:

  1. Jag hade en renault laguna från -99 som inte gjorde annat än att strula de tre åren ja hade den... När jag köpte husvagnen och bestämde mig för att kajka runt i sommarsverige sålde jag den och köpte mig en fantastiskt pålitlig Volvo från -91. Kostade nästan ingenting och har inte strulat en enda gång, det är en BRA BIL det! :)

    SV: ja, gissa om man blev förvånad när man stapplade upp ur sängen på morgonen och fick se den synen? Tur att kameran låg nära tillhands...

    SvaraRadera
  2. SV: ung och smidig låter som en rejäl överdrift... Men jag gjorde mitt bäst i alla fall! ;)

    SvaraRadera