söndag 12 juli 2009

Bureå camping

En liten nostalgirunda i Skellefteå, och sedan några mil söderut till Bureå camping. Här är vi nu - och inser att det är stor skillnad på tre-stjärniga campingar... Här är det otroligt fint i jämförelse med förra campingen. Men, inga frukostbröd blir det nu heller! Det står i katalogen att man kan erbjuda detta, men si det är tomt i frysen på campingen! Nåja, jag föredrar ändå hårt bröd.
Här finns en hel del att erbjuda för barnen bl.a. Dock ingen pool. Stora ytor, man behöver inte stå trångt. Vi betalar 210 kr/dygn, och det är mycket mer ok än på förra stället...
Vi har varit en tur inne i samhället och tittat på platser där barn jag lekt. Och på Folkets hus, där jag har dansat många många gånger! Bl.a. till Sven-Ingvars...
Det finns en fin hembygdsgård centralt, dit var vi och tittade på konst och på den fina örtagården. Ligger alldeles vid den brusande forsen.


Min morfar arbetade på sliperiet här, och vi åkte ut för att se fabriken. Där var en grind, så vi kom inte långt. Men på f.d. kontoret finns numera en utställning, och där var det öppet. Vi blev väl emottagna och visade runt, och kunde ställa frågor. Och - jag fann ett foto som min morfar var med på!

Nedersta raden, 5:e från vänster. Morfar Olof!
Bilden antagligen tagen i början av 30-talet.

Kommer någon ihåg att jag skrev om UV-lampa mot mygg och andra flygfän? Det blev inte något köp av sådan, men vi har klarat oss bra ändå. Men i morse när jag surfade med min Ipod touch fann jag en applikation, Bug spray. Gratis är gott, så jag laddade hem den för att prova. Inte vet jag, men vi har inte ett enda flygfä i vagnen fast vi haft dörren öppen flera timmar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar