måndag 20 juli 2009

Packa rätt

Alla som har husvagn vet att det är viktigt att packa lätt och packa rätt. Inte ta för mycket med, stuva jämnt fördelat. Vi tycker att vi är rätt bra på det, efter att ha haft husvagn förut, sedan liten båt, därefter större båt, och så nu husvagn igen. Ändå blir jag så förvånad när jag ska packa ur vagnen och märker att vi kunnat lämna hälften av kläderna hemma... Men det är ju så att man tar med "om-utifall". Däremot har jag saknat stövlar - varför har jag inga såna med? Som tur var hade jag trädgårdsskor i gummi, som ser ut som träskor. Räddningen när jag traskade över en camping som såg ut som ett träsk!
Och var ska man packa regnkläderna? Lättillgängliga i bilens baksäte? Ja, det vore bra ibland. I husvagnen? Också bra ibland... Skaffa en omgång regnkläder till? Hmmm...
Paraplyer finns både i vagnen och i bilen. Men - var gör man av ett blött paraply i en husvagn? Tja, det blir i handfatet eller i diskhon det! Åtminstone när man står stilla.

Nu är det bara städning kvar, men det går ju fort på denna lilla yta! Och kritiska ögon har sett, att mattan vi köpte för tre år sedan har fått sina fläckar nu - kanske ska den bytas ut? Vi köpte en billig från Rusta, i stället för den svindyra och smalare som är avsedd för husvagn. Så den kan ha fått gjort sitt. Roligt att byta nån gång också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar